6 FACTOREN DIE VAN INVLOED ZIJN OP DE KOSTEN VAN INFLUENCERMARKETING

Weet jij hoeveel een influencer marketingcampagne kost? Of hoeveel moet je een influencer betalen?

Maak u geen zorgen als u het niet helemaal zeker weet. Ik ben zoals jij. Ik wist niet veel voordat ik het onderzoek deed voor deze blogpost.

En eigenlijk is er geen exacte wetenschap om erachter te komen hoeveel je influencers moet betalen, zoals een social media-manager uitlegde: “We hebben geen idee wat we ze moeten betalen. Dat is het probleem.”

Voordat we ingaan op de richtlijnen die worden gebruikt door marketeers, bureaus en influencers, wil ik graag kort ingaan op de factoren die van invloed zijn op de kosten van elke influencer-marketingcampagne.

Dit komt omdat de onderstaande richtlijnen mogelijk niet altijd van toepassing zijn op uw influencer-marketingcampagne. Als u deze factoren begrijpt, kunt u uw tarieven dienovereenkomstig aanpassen, zodat u een prijs kunt vinden die zowel voor u als voor de influencer werkt.

1. Social media-platform

2. Volgende

3. Betrokkenheid

4. Product

5. Direct partnerschap of via een agentschap

6. Campagne

https://www.nextchapter.agency/

https://www.nextchapter.agency/